Kommunikation der virker

Overvej hvilken af disse sætninger, der tiltaler dig mest: "Boeing 747 styrtet d. 12. juni" eller "Tragisk flystyrt kostede mere end 500 mennesker livet". Jeg er ikke i tvivl om hvilken artikel, jeg ville læse.

Vi har kun få sekunder til at vække læserens nysgerrighed, og følelserne et effektivt redskab til at vække opmærksomheden.

Nedenfor kan du se nogle eksempler på, hvordan jeg har grebet den skriftlige formidling an for helt forskellige kunder. Hver case repræsenterer ét af disse fokuspunkter:

  • At skabe værdifuldt content
  • Enkelt og letforståeligt
  • At vække følelser

At vække tillid ved at skabe værdi for kunden

Case:

Kito og Co.

For at vække tilld starter jeg med at undersøge, hvad der er vigtigt for kunderne.

Der er ikke nogen, der gerne vil sælges til - men hvis kunderne får noget, der giver dem værdi, så er de mere tilbøjelige til at vælge din virksomhed og dit produkt. Det gør jeg blandt andet ved at give gratis tips, guides osv.

Her er et eksempel på en guide, jeg har udarbejdet for at tiltrække Kito og Co.'s kernekunder: "9 tips til indretning af mødelokaler".

At forstå og formidle kompliceret indhold

Case:

A. P. Møller - Mærsk

Viden bliver ofte skabt af forskere og 'nørder', der elsker kompleksitet og nuancer. Men når viden skal formidles til ganske almindelige mennesker, skal hovedbudskabet fremstå klart og kun de vigtigste nuancer skal medtages.

Mærsk er udfordret af, at dygtige ansatte ofte har svært ved at formidle deres tekniske viden, så andre end dem selv kan forstå det. I denne artikel formidler jeg det tekniske begreb DevOps, så dem, der skal have udviklet ny software, har mulighed for at forstå de mest grundlæggende principper.

Læs artiklen "DevOps".

Menneskelig sårbarhed og styrke

Case:

UlykkesPatientForeningen

Noget af det mest spændende ved at interviewe er at at møde mennesker der, hvor de er. Det kræver empati, åbenhed og færdighed i at stille spørgsmål, der åbner for tillid og fortællelyst. På den måde skaber jeg fortællinger der vækker følelser, genkendelse og empati.

Ulykkesramte har alle en sårbar fortælling: Jeg har interviewet Lene i artiklen, "Ud af mørkets tunnel".

Nysgerrig?

Måske er du blevet nysgerrig på, hvordan jeg vil gribe din opgave an?

Kan jeg mon tilpasse min skrivestil dit formål eller din virksomhedsprofil?

Ring til mig i dag - så kan vi tage en uforpligtende samtale, hvor du kan finde ud af, om jeg er det rette match for dig eller din virksomhed.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Linea Ivalo Lykkehøj Michael

ivallyk@gmail.com - 303 55 101